29.12.2014.

Don't judge me - kampanja

Kada sam saznala za kampanju, odmah sam odlučila da se priključim. Obožavam da učestvujem u projektima i nadam se da ću bar malo uspeti da pomognem nekome.
Naravno da mnogi imaju predrasude i naravno da ste i vi bar jednom pomislili o nekome nešto za šta niste imali dokaze. Zašto to uopšte radimo? Kada vidimo nekoga ko na primer nosi štikle sa 14 godina (glup primer, ali bila sam svedok takvih situacija, pa ajde..), zašto odmah pomislimo da nije pravilno vaspitana ili već nešto drugo? Dobro, nismo navikli na tu pojavu i jeste nam čudno, ali zašto onda tu devojčicu moramo da obasipamo ružnim komentarima? Njena je stvar kako će se obući i kako će se ponašati. Isti slučaj je i sa osobama koje slušaju drugačiju vrstu muzike. Hiljadu puta mi se desilo da na nekom rođendanu, kada neka od osoba zatraži neku pesmu drugog žanra od onih koje se puštaju celo veče, odmah bude izvređan. Dobro, to zavisi od okruženja i toga da li je u 'manjini', ali nikako ne mogu da shvatim da ti koji se 'izdvajaju' nikako ne žele bar malo da se prilagode. 



Ako neko sluša na primer rok muziku, zašto se jednostavno bar malo ne prilagodi. Ne kazem, ako voli da sluša tu muziku, neka sluša, ali u mnogo situacija osobe koje su diskriminisane zbog vrste muzike koju slušaju konstantno insistiraju na tome. Prošlog leta upoznala sam druga koji je zaluđenik za Metallica-u, mnogi su ga zezali zbog toga jer su slušali domaću muziku i nisu se pronalazili u tom žanru. Ta grupa dece ga je stalno zadirkivala, a on je još više izazivao jer je stalno pevao pesme dok je bio u njihovom prisustvu. Prvo mi ga je bilo žao jer sam ga bolje upoznala i znala sam da žanr muzike koji sluša ne govori ništa o njemu samom i trudila sam se da se družim sa njim što više mogu i da ubedim i ostale da prestanu da ga zadirkuju i da se potrude da ga bolje upoznaju, međutim nije bilo nikakvog efekta jer je dečak stalno terao inat, da tako kažem. Ok, on voli tu muziku i sve je to lepo, ali da se on potrudio da se druži sa tom decom i da jednostavno ne spominje ni svoju omiljenu pesmu ni bilo šta drugo, već da je tu muziku slušao kući, a tu na igralištu pokušao da se uklopi, mislim da ne bi bilo problema.

Sad sam se raspisala i sigurna sam da mnogi ne razumeju šta sam u stvari napisala, ali poenta je da ako vas zadirkuju, samo pokušate da to zbog čega to rade ostavite sa strane i ponašate se kao i oni.

Imam još jedan primer. Ovo se desilo pretprošlog leta. Na igralištu se pojavila devojčica sa drugačijim naglaskom. Verovatno mislite da to nije problem, pa i nije, ali ako neko živi tri godine u jednoj državi i ne želi da usvoji ne samo naglasak, već i neke reči, onda to postaje problem i dovelo je do toga da ta devojčica posle mnogo ružnih komentara više ne dolazi na to igralište.

Ja nikada nisam bila osuđivana jer se stvarno trudim da i kada se po nečemu razlkikujem od ostalih, ne stavljam to u prvi plan. Jedno vreme mi je nekoliko njih iz šale nazvalo štreberom, ali trudim se da ne govorim o ocenama u društvu onih koji ne stoje baš dobro sa istima. Nemojte misliti da se hvalim sad. Takođe u odeljenju imam drugaricu koju svi jaako volimo, ali koja se oblači drugačije i sluša drugačiju vrstu muzike. Razlog zašto je niko je ne zadirkuje jeste taj što gotovo nikada ne spominje stvar zbog koje se 'razlikuje'.

Da me ne razumete pogrešno, nije da ja mislim da su žrtve zadirkivanja krive, ali znam mnogo njih koji ne bi imali problem sa verbalnim nasilnicima da to žele i da se bar malo potrude po tom pitanju. Mere koje možete preduzeti su : 

  1. Ne obraćajte pažnju, njihovu negativnu energiju usmerite ka važnim stvarima u vašem životu
  2. Za svaku ružnu stvar koju vam kažu, zamislite da je kompliment
  3. Obratite se nekom nastavniku, razrednom starešini, školskom psihologu, roditeljima ili bilo kome u koga imate poverenja
  4. Nikada, ali nikada se ne nastavljajte, niti uzvraćajte. Pustite ih da kažu šta imaju jer ako se budete obazirali na njihove neargumentovane komentare, nikada neće prestati
Ovo je bio jedan duži post, ali nadam se da je nekome pomogao i da je onima koji osuđuju bar malo pomogao da vide da nisu u pravu. Pozivam vas sve, baš SVE da se uključite u kampanju i pročitate Hanin post OVDE . Hana je inače pokrenula ovu kampanju☺

Hvala što ste čitali, volim vas puno ♥



12 коментара:

  1. Анониман29.12.14. 10:31

    Lepo od tebe sto si usla u kampanju. Divan tekst :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uvek cu se ukljuciti u neku kampanju ako mogu da dam svoje misljenje. Nikada necemo imati svi isto misljenje, jer da imamo ne bi bilo osudjivanja. Uglavnom, Svi komentari mi puno znace, cak i kada ne mislimo isto :)

      Избриши
  2. iskreno ne slazem se. Deca koja su drugacija (recimo tako, inace samo vole druge stvari) ne moraju nikome da polazu racune i teraju sebe da slusaju drugu muziku. Pre koju nedelju sam na jednom rodjendanu upoznala devojcicu koja slusa Metalicu. Rodjendan je bio od devojke koja je slusala zesce narodnjake i naravno ova druga devojka nije pevala. I sta kao trebala je? Pna voli tu muziku i nimalo ne treba da skace i vice "Nocas mi je sve TURBULENTNO" ako ne zeli. Ljudi koji su drugaciju ne treba da se mnjaju, nek budu takvi! Citiracu Marcela: "Cemu se ti nadas, badava sto bi reko Cava jadan ostaje jadan". Ovim citiranjem hocu da skrenem paznju na to da ste jadni ako mrzite drugacije od sebe! Da JADNI... Inace sve podrske za kampanju, divno je sto si se prikljucila! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, nismo se razumele. Jedna od mojih najboljih drugarica sluša Metallica-u, kao sto sam i u postu spomenula i ja to potpuno podrzavam. Htela sam da kazem da devojcica sa rodjendana nikako nije trebala da peva ako to ne voli, ali koliko mogu da primetim iz tvog komentara, nije bilo nikakvih problema jer devojcica nije pokretala temu o tome koja muzika je 'bolja' i nije vredjala one koji slusaju te zesce narodnjake. Primer koji sam ja dala za osobu koja slusa drugaciju muziku je mnogo drugaciji, moj drug je stalno pevao, komentarisao da je vrsta muzike koju on slusa bolja i na razlicite nacine izazivao. Da je nastavio da slusa svoju muziku, ali da nije privlacio toliko paznju na to, verovatno bi ga prihvatili takvog kakav jeste. Da ne duzim, zao mi je sto se nismo razumele, ali u jednom se slazemo : jako je glupo mrzeti nekog zato sto je drugaciji :)

      Избриши
    2. drago mi je sto se slazemo! :) Kampanja je sjajna! :D

      Избриши
    3. Slažem se sa Natalijom. Super ti je post, ali oko muzike se baš i ne slažem. Ako ostali mogu stalno da pričaju o muzici koju oni vole, zašto da ja ne spomenem to nekad. I npr. na rođendanima kada puštamo pesme zašto bih se prilagođavala drugima? Ako ja mogu da slušam njihovu muziku, zašto oni ne bi poslušali jednu moju? Dobro, možda ja nisam razumela šta si tačno htela da kažeš, ali evo šta ja mislim.Inače, ostatak posta mi se sviđa.

      Избриши
  3. Jako zreo i koristan post. Bravo Teki!

    POSETITE MOJ BLOG:
    http://shineperfection.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  4. Složila bih se sa tobom.Ali moj post je bilo malo drugačije jer se zasnivao na mom primeru,ali različita mišljenja pomažu svima.Ja zapravo nosim mider(možda većina vas ne zna šta je to ,ali to je za ispravljanje kičme) tada je celo odeljenje počelo da me zeza ,kako ja to nosim kako bih se praavila važna ,i da je to pancir ,i da to nosim da ne bi videli koliko sam debela.Možda ovo nekom ne zvuči kao neki problem.Ali meni je bio i morala sam da porazgovaram sa razrenom.Tako da tvoj savet ne bi bio uspešan u mom slučaju.Ali će mi možda pomoći u budućnosti.Mogu reći KORISTAN POST.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moj post jeste drugaciji jer nije zasnovan na mom primeru, ali zaista se trudim da kada vidim da se nalazim u drustvu u kom sam drugacija (po vrsti muzike koju slusam, po izgledz, po misljenju o nekim stvarima) nikako ne spominjem stvar zbog koje sam 'drugacija' i samim tim ne dajem priliku drugima da primete to zbog cega se razlikujemo. Ljudi su nekada zaista surovi i to dokazuje tvoj primer. Na zalost nasla si se u situaciji u kojoj ne mozes da utices na druge i savet koji sam dala (ne obazirati se na 'nasilnike') bi doveo samo do toga da te svojim nepromisljenim komentarima jos vise povrede. U takvim situacijama treba ostati jak i potraziti pomoc. Svaka cast ako si uspela da se izboris sa ruznim komentarima i nadam se da nikada vise neces imati problem sa njima! ♥

      Избриши