16.01.2015.

Postani bloger / Moje iskustvo (Iz ugla početnika)

Ćao dragi moji! Imala sam neki problem sa Gmail-om, redovno sam proveravala poštu, ali na telefonu mi se ne znam ni ja zašto nisu učitavali novi mejlovi i to je bio razlog zašto vam ove godine uopšte nisam odgovarala. Iskreno, prilično sam iznenađena što je bilo preko deset mejlova i potrudila sam se da vam svima odgovorim najbolje što mogu. Primetila sam da je 4 mejla bilo vezano za moj blog i moje iskustvo u blogovanju, dok su 2 pitanja bila vezana za to kako napraviti blog, urediti ga i ostalo..


Verovatno ste pomislili kako ja još uvek nisam kompetentna da dajem odgovor na pitanja vezana za blog, jer ga i sama imam samo nekoliko meseci (3.5 meseca sam aktivna, a imam ga već oko 4) i nemam ni saradnju sa nekim niti bilo šta slično, ali i ranije sam mislila da napišem ovakav post, jedan kao početnik i drugi kao neko ko je već uplovio u blogerske vode, ko ima puno čitalaca, saradnju, ko zarađuje od ovog posla i kome je blogovanje malo više od običnog hobija (ako Bog da, jednom ću i takav post napisati, to mi je san i težim ka tome). No, da se vratimo na temu. Potrudila sam se da vam svima što opširnije odgovorim i dam konkretan odgovor, ali pošto je bilo nekoliko takvih mejlova, odlučila sam i da vam napišem post.


Pre nego što pređem na ostatak posta, samo da vam kažem da mi stvarno nije cilj da se hvalim ili slično. Znam da nemam blog dugo kao neki od vas i sve mi je to jasno, ali obratite pažnju na naslov ''Iz ugla početnika''

1. Kako napraviti blog?
- Imate gomilu videa na Youtube-u vezanih za ovu temu, osim odgovora, videi obično daju i neke savete vezane za sam izgled bloga. Dovoljno je da ukucate ključne reči ili samo ,,How to make blog on Blogger?'' Nažalost, nisam našla ni jedan video na srpskom, mada mislim da će vam i oni na engleskom biti od koristi.


2. Kako stižem da uskladim školu i blog?
- Blog je nešto što jako volim, a blogovanje me opušta i čini srćnom. Za stvari koje volimo nije teško naći vremena. Postoji i jedan mali trik. Kada znam da će mi sledeće nedelje raspored biti prebukiran, tog vikenda napišem dva ili tri postaa i zakažem ih za dane kada mislim da neću uspeti da objavim post i Blogger sam izbaci post koji sam spremila. Ovu opciju ne koristim često jer nemam baš toliko poverenja, ali vrlo korisna stvar!


3. Na koji način je blog promenio moj život?
- Ne u nekoj većoj meri. Zahvaljujući blogu naučila sam mnoge stvari o kozmetici, modi. Šta god da mi se desi, vaši komentari me uvek usreće i mnogo puta čak ulepšaju dan. Mislim da ne postoji bolja aktivnost na koju mogu da potrošim slobodno vreme od pisanja bloga, osim učenja ili čitanja, ali to ne svrstavam u slobodno vreme


4. Neki savet za blogere početnike
- Takođe sam početnik, ali mislim da je jako bitno da tekst, pozadina, font i ostali detalji budu usklađeni
- Budite originalni, ne morate pisati baš svaki dan, ali se potrudite da vam postovi budu što kvalitetniji
- Potrudite se oko pravopisa, svi pravimo greške, ali pokušajte da ih svedete na minimum :)

5. Moji ciljevi vezani za blogovanje?
- Blog je trenutno moj hobi i volela bih da tako i ostane (iako ga jaaako puno volim), a što se tiče ciljeva, ne bih volela da pomislite da sam nezahvalna ili nešto slično. Volela bih da postignem bar pola od onoga što je postigla moja omiljena blogerka - Tamara Kalinić i potrudiću se da uspem u tome


6. Gde nalazim ideje?
- Obično mi ideje same od sebe padaju na pamet, čitam mnoge časopise, portale, po ceo dan pratim blogove i često mi njihovi postovi daju ideju, što ne znači da ih kopiram. Do sada stvarno ni jednom nisam napisala ništa šo sam već negde videla (osim TAG-ova, ali odgovori su različiti). I sama sam imala problem sa kopiranjem i zbog toga to nikad ne radim, a već dugo važi pravilo da me onaj ko pronađe neki tekst koji je postavljen pre mog, a sličan je onom koji sam ja napisala, obavezno obavesti i obrisaću post. Znači KOPIRANJE -NIKAKO!


Ovih 6 pitanja su iz mejlova, ne baš istim rečima, ali sam ono što ste mi vi napisali pretvorila u pitanja i napravila ovaj post, kao neki mali Q&A vezan za blogovanje. Nadam se da sam vam bar malo pomogla, ako imate još neko pitanje, slobodno pitajte :)

Blog nemojte praviti ako nemate dovoljno vremena ili ne volite pisanje, jer blog nikako ne treba da vam postane obaveza ☺

P.S. Želim da se zahvalim časopisu ,,BRAVO'' na reklami, znate da je to jedan od mojih omiljenih časopisa i zbog toga sam im jako zahvalna. Jako sam srećna što podržavaju mlađe blogere i na tome što su odvojili posebno mesto za njih (nas). Mislim da nam to svima puno znači! ☺ ♥♥


20 коментара:

  1. Odlicno je ovo Teodora! Slazem se apsolutno sa svime sto si rekla, a posebno sa onim da blog ne treba da postane obaveza. :)

    Novi post je na mom blogu!
    http://shineperfection.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  2. Jako dobar i koristan post! Baš mi se sviđa, bravo! ☺

    ОдговориИзбриши
  3. Slažem se u potpuosti sa tobom.Sve si lepo sročila u postu.

    ОдговориИзбриши
  4. Zanimljiv post, slazem se s tobom! :)

    http://katymycorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Veoma koristan post a i meni si pomogla sa njime u nekim stvarima posto sam ja pocetnik. Sve pohavle <3

    http://amyfashion18.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  6. Supeer post:).Nadam se da ce uspeti u svom snu o blogvanju!
    girlsblog1112.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Great Post Dear! I am following you and following back if you like my blog :))) Kisses...
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    ОдговориИзбриши
  8. Upravo sam otkrila tvoj blog i mogu ti reći da mi se jaako dopada. Imaš talenta za pisanje, rečita si i vidi se da čitaš knjige, a to je ono što volim kod ljudi. Dobro su mi došli ovi saveti pošto sam nova u blogo-svetu, tako da ću se potruditi i dati svoj maksimum. :)
    Odoh sad da čitam ostale tvoje postove. :D

    Baci pogled na moj blog:
    girlyworld07.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. Jako lijep i koristan post. Nastavi sa pisanjem.
    Pogledaj i moj:
    bbbb789.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  10. Post je odličan! :) Sve si uzela u obzir... prosto je savršen! ;)
    Pogledaj moj blog i pridruži mu se:
    sandrin-kutak.blogspot.com

    ОдговориИзбриши