28.08.2016.

Šta morate znati pre polaska u srednju školu?

Vidim da postoji mnogo vas koji ove godine krećete u srednju školu, pa sam odlučila da napišem ovaj post kako bih vam pomogla i dala odgovor na pitanja koja možda imate. Ovaj post može pomoći i osnovcima, ali svakako će više pomoći srednjoškolcima.






Ima li razloga za strah? Pre svega, nemate čega da se plašite. Ja lično idem u gimnaziju opšteg tipa (što je koliko znam najsličnije osnovnoj školi) i mislim da će vam biti veoma lako da se naviknete ukoliko ste upisali gimnaziju, jer je ona, kao što sam rekla, veoma slična osnovnoj školi. Ukoliko krećete u neku drugu ili stručnu školu, ni tada nemate razloga za brigu. U najgorem slučaju ćete dobiti 3-4 nova predmeta vezana za smer koji ste upisali, ali ni to nije toliko loše, ipak su to predmeti koji su usko povezani sa poslom kojim ste vi odlučili da se bavite.



Šta da radite ukoliko niste sigurni da li je škola koju ste upisali ona prava? Oni koji su se odlučili za gimnaziju neće imati ovaj problem jer posle gimnazije može da se studira bilo šta, tako da tu nema neke velike greške. Oni koji su upisali neku stručnu školu će možda imati ovaj problem, ali ni to nije smak sveta. Uvek postoji šansa da se prebacite, a i vremenom ćete verovatno zavoleti svoju smer jer se pokazalo da je 76% onih koji u početku nisu bili zadovoljni školom koju su upisali, vremenom zavolelo svoj smer.




Šta da očekujem od srednje škole? Ja sam jedna od onih koji su prvih mesec dana hejtovali sve što ima veze sa novom školom. Od profeora, preko same škole i gradiva predviđenog za prvi razred, do osoba koje u tu školu idu, ali uskoro mi je sve to postalo smešno. Velike su šanse da dobar deo onoga što smo učili nikada neću upotrebiti, ali pozitivna stvar je što sam učeći tolike količine gradiva uvežbala svoj mozak da brže i bolje prima veliku količinu informacija. Mnogi profesori su se na kraju pokazali kao veoma dobri predavači i ponašali su se veoma korektno u mnogim situacijama. Ne sudite o knjizi po koricama! Dakle, ukratko, možete da očekujete puno smeha, zabave, druženja, poznanstava i učenja, mada kad kažem puno učenja ne znači da nećete moći da se odvajate od knjige, sve zavisi od tempa i navika koje ste stekli u osnovnoj školi.




Kako da započnem prvi razred sa dobrim ocenama? Rad profesora će se verovano dosta razlikovati od rada nastavnika iz vaše osnovne, zato je bitno da od samog početka počnete da učite i da učite redovno. To je obećanje koje sam svake godine davala sebi, međutim bila sam najveći mogući kampanjac u osnovnoj, tek u srednjoj sam shvatila koliko je važno da se uči redovno i koliko se vremena na taj način uštedi. Nije lako, znam, ali pokušajte i sami ćete shvatiti o čemu vam govorim. Takođe već posle prvih par lekcija se javite da odgovarate. Iz iskustva sam naučila da većina profesora ceni kada se sami javite da odgovarate, pogotovo ako ste dobro naučili. Ta prva odgovaranja donose i najbolje ocene, a i prva 2-3 kontrolna iz svakog predmeta bi po nekom nepisanom pravilu trebalo da budu laka, tako da nemojte propustiti priliku da baš na njima osigurate dobre ocene.



Kako da me profesor zavoli? Profesori vole dobre đake. Dan pre početka škole malo prelistajte knjige iz sveske iz osnovne, jer nema sumnje da će profesori kad-tad malo 'pročešljati' vaše znanje iz osnovne. Takođe, sedite u prvu ili drugu klupu kako biste bili blizu profesoru, nemojte da pričate na času, počnite sa redovnim učenje već od samog početka i dokažite profesoru da ste vredni i spremni na učenje. I nikako, ali nikako nemojte da dođete u iskušenje da se u nekom momentu ponašate nepristojno prema profesoru (možda vam sada zvuči čudno, ali sam bila svedok kada su 'pubertetske bubice' napale baš one od kojih se takvo ponašanje nikada ne bi očekivalo)



Kako da izgradim dobar odnos sa razrednom/razrednim? Ovo je slično pitanje kao i ono iz prethodnog pasusa. Lično mislim da je odnos sa razrednom bitniji neko odnos sa ostalim profesorima. Odgovor je sličan. Ni slučajno nemojte koristiti mobilni telefon na času, iz iskustva znam da je to jedna od stvari zbog koje profesori planu u sekundi. Takođe nemojte kasniti na časove bilo kog profesora, a pogotovo na časove na kojima vam predaje razredna/razredni i ni slučajno nemojte da se igrate sa poverenjem i strpljenjem vašeg razrednog starešine tako što ćete kršiti neko od pravila škole. Oblačite se u skladu sa institucijom i pravilnikom škole. Pokušajte da što manje izostajete čak i kada imate opravdanje. Pred razrednom/razrednim se ponašajte kao odgovoran i vredan učenik.


Sva pitanja koja sam napisala su pitanja koja sam ja želela da postavim prošle godine i pitanja koja su mi postavili drugari koji sada polaze u srednju školu. Ukoliko vi imate još neko pitanje na koje nisam odgovorila ili ukoliko želite da dodate nešto, slobodno komentarišite. Hvala puno što ste pročitali ovaj post!

Lots of love
Teodora.

14 коментара:

  1. Lijep post,dobro si se sjetila da napišeš,dobro da se informiram jer će mi trebati druge godine:)

    ----> http://makzpi.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  2. Odlican post!Svidjaju mi se saveti!
    jovanaslife.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Super ideja. Iako sam prošla kroz srednjoškolske dane divno je podsjetiti se tih trenutaka ^_^

    Pogledajte moj blogg, zapratite-uzvraćam
    http://danny991.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  4. Zaista dobar post, jako vkalitetan i sadrzajan, verujem da ce apsolutno pomoci novim polaznicima u srednju skolu! Ja sam licno prosle godine imala veliku predrasudu kada je u ppitanju prva godina i da mi je bilo ovakvih saveta verovatno bih se mnogo lakse uklopila.

    http://thestoryofagothic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, drago mi je što ti se post dopao :)

      Избриши
  5. uzvarti follow! :)

    anastasjastyles.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  6. Predivan post. Blog ti je stvarno super. Pogledaj moj blog i učlani se, uzvratiti ću. Nova sam na blogu. https://enotes10.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  7. Wonderful post, love it! :)
    Follow for follow? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Zaista odličan post i korisni savjeti, sigurno će dobro doći budućim srednjoškolcima. ☺

    ОдговориИзбриши